طالبان: ۶۰ شهروند خارجی در افغانستان زندانی هستند زنگ خطر سازمان پزشکان بدون مرز در غزه به صدا درآمد حاجی‌زاده: اسرائیل بعد از حمله به سفارت به التما‌س افتاد کدام نامزد‌های انتخاباتی قرار است ۶ تیر ماه به مشهد بیایند؟ لاوروف: افغانستان هنوز هم سرچشمه تهدیدات تروریستی است وزیر کشور خطاب به نامزدها: آقایان آمار اشتباه از دولت سیزدهم به مردم ندهند زمان حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد رهبر معظم انقلاب خطاب به نامزدها: جایز نیست حرف‌هایی صادر بشود که کشور را دشمن‌شاد کند + فیلم استقرار ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در خراسان‌رضوی | اخذ رأی فقط با شناسنامه یا کارت‌ملی انجام می‌شود + فیلم ارتش یمن از شهپاد «طوفان ۱» رونمایی کرد + جزئیات معاون دادستان خراسان‌رضوی: نشر اکاذیب از جرائم غیرقابل‌گذشت در حوزه انتخابات است انتقاد نمایندگان از روند پرداخت تسهیلات بانکی خرد و اشتغال رهبر معظم انقلاب: قوه قضاییه باید با شجاعت و بدون ملاحظه عدالت را اجرا کند | نامزدها از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند + فیلم برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما (۲ تیر ۱۴۰۳) سازمان ملل: پوتین به زودی طالبان را از فهرست گروه تروریستی خارج می‌کند پخش زنده مناظرات نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در بوستان‌های مشهد + فیلم گزارش کامل از سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + فیلم (۱ تیر ۱۴۰۳) استعفای مقام ارشد آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
سرخط خبرها

نبرد‌های سنگین در خارکیف | روسیه از کنترل ۵ روستا در مناطق مرزی خبر داد

  • کد خبر: ۲۲۷۲۹۷
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
نبرد‌های سنگین در خارکیف | روسیه از کنترل ۵ روستا در مناطق مرزی خبر داد
به دنبال آغاز حمله زمینی فرا مرزی از سوی مسکو، اکنون «نبردی شدید» در خارکیف واقع در مرز روسیه در جریان است و نزدیک به ۲۰۰۰ تن مجبور به تخلیه روستا‌های نزدیک به روسیه شدند. به گفته روسیه، پنج روستا تحت کنترل درآمده است.

به گزارش شهرآرانیوز، نیرو‌های روسیه در منطقه‌ای که نزدیک به دو سال پیش از آنجا عقب رانده شده بودند، پیشروی کردند و این تازه‌ترین دستاورد از یک سری پیشروی‌هایی است که در آن نیرو‌های اوکراینی خود را مغلوب و در هم شکسته می‌بینند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با بیان اینکه «نبردی شدید» در خارکیف در جریان است، افزود: «ما باید عملیات تهاجمی روسیه را مختل کنیم و ابتکار عمل را به اوکراین بازگردانیم.»

«اولگ سینگوبوف» فرماندار خارکیف در شبکه‌های اجتماعی با بیان اینکه «در مجموع ۱۷۷۵ نفر تخلیه شده‌اند» افزود که حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای روسیه در ۲۴ ساعت گذشته بر ۳۰ شهرک تأثیر گذاشته است.

به گزارش دیلی‌تلگراف، منطقه خارکیف از سپتامبر ۲۰۲۲ عمدتا تحت کنترل اوکراین مانده است. در همین حال روسیه می‌گوید پنج روستا در منطقه خارکیف اوکراین را تحت کنترل خود درآورده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های این کشور پنج روستای مرزی در منطقه خارکیف اوکراین را که روسیه روز جمعه به آنجا حمله کرد، تصرف کرده است.

وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) در نشست خبری خود اعلام کرد نیرو‌های روسیه روستا‌های «پلتنیوکا»، «اوهیرتسو»، «بوریسیوکا»، «پیلنا» و «استریلچنا» را که همگی مستقیما در مرز با منطقه بلگورود روسیه قرار دارند، تصرف کرده‌اند.

در این نشست همچنین گفته شد که نیرو‌های روسیه روستای «کرامیک» در شرق منطقه «دونتسک» را که مسکو در ماه‌های اخیر آهسته، اما پیوسته در آن پیشروی کرده، تصرف کرده‌اند.

این در حالی است که فرماندار خارکیف گفت نبرد سنگینی برای به دست گرفتن کنترل سه روستا در حال انجام است. به گفته او، نیرو‌های اوکراینی برای نفوذ هر چه بیشتر تلاش می‌کنند و حضور خود را تقویت کرده‌اند. این مقام اوکراینی گفت ارتش روسیه همچنان به شمال شرق منطقه خارکیف حمله می‌کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->